ارسال پاسخ

۱۱ دى ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2570

pvc-asso.ir

شکاف انبساطی برای لوله های  PVC واشر آب بند؛ افزایش عملکرد محل اتصال

بازرسی های ویدئویی از خطوط لوله فاضلاب PVC اغلب شکاف های طولی کوچک بین نری و مادگی محل اتصال اورینگی را نشان می دهد. این فضاها در حقیقت یکی از...

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، بازرسی های ویدئویی از خطوط لوله فاضلاب  PVCاغلب شکاف های طولی کوچک بین نری و مادگی محل اتصال اورینگی را نشان می دهد. این فضاها در حقیقت یکی از ملاحظات مهم در طراحی برای لوله های  PVC در کاربردهای ثقلی و تحت فشار است.

 

مونتاژ مناسب  لوله های  PVC در محل اتصال

شکل 1 مونتاژ صحیح لوله های  PVC در محل اتصال را نشان می دهد. نری لوله به درون مادگی هل داده می شود تا زمانی که  خط عمق نفوذ با لبه مادگی تراز شود. شکاف انبساط نشان داده شده است. شکل 2 لوله ای را نشان می دهد که بیش از حد مجاز به درون مادگی هدایت شده است به صورتی که انتهای نری در تماس با شانه داخلی مادگی قرار می گیرد. و هیچ شکافی وجود نخواهد داشت.

 

چرا در محل اتصال لوله های  PVC باید این فضای خالی وجود داشته باشد؟

لوله های  PVC  با محل های اتصال واشر آب بند طراحی شده اند. پس از مونتاژ محل اتصال باید فاصله ای بین انتهای نری و شانه ی مادگی وجود داشته باشد. این شکاف از یکپارچگی محل اتصال محافظت می کند و امکان ایجاد فضایی برای انبساط حرارتی را فراهم می آورد. این شکاف همچنین امکان جبران زاویه ای بدون تنش را در محل اتصال فراهم می کند که در جابه جایی و حرکات غیر منتظره و سایر شرایط نامطلوب زمین مفید است.

 

شکاف ها  بر محل های واشر آب بند تاثیر نمی گذارد

برخی از نصابان نگران هستند که محل اتصال ممکن است دچار نشتی شود مگر اینکه نری تا  انتها  به درون مادگی فرو رود. این موضوع تصوری نادرست است. محل اتصال طوری طراحی شده است که دارای طول نفوذ کافی بوده و اجازه انقباض و انبساط را بدون به خطر انداختن درزبند واشردار حتی با  وجود شکاف می دهد.

 

شکاف ها روی طراحی هیدرولیک تاثیر نمی گذارند

 برای هیدرولیک لوله ی فاضلابی، مقادیر n  مانینگ برای اندازه گیری صافی مواد لوله استفاده می شود. هر چه مقدار n پایین تر باشد، سطح داخلی لوله صافتر است. برای لوله های  pvc  آزمون ها نشان داده است که n=0.009 یک مقدار طراحی دقیق برای لوله با شکاف در محل اتصال است. برای هیدرولیک لوله ی تحت فشار، فاکتور c هیزن ویلیام، صافی را اندازه گیری می کند-  هر چه مقادیر c بالاتر باشد، سطح داخلی لوله صافتر است. برای لوله های  pvc آزمون نشان داده است که c=150 مقدار طراحی صحیح برای لوله با شکاف در محل های اتصال را نشان می دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط